12 בינו׳ 2013

בני מצווה בנות מצווה  היקרים!
בבלוג זה נתעד תהליכי למידה בפרשת השבוע שלי.

במסגרת שיעורי מורשת קראו התלמידים קריאה אקטואלית של פרשת השבוע.
התלמידים למדו להתמצא בפרשה ועמדו על ערך האחריות והמחויבות העולים מן הפרשה.
כל תלמיד ניפגש עם פרשת השבוע שלו, וזיהה ערכים מרכזיים העולים מהפרשה.
התלמידים כתבו דרשה בעקבות הפרשה מתוך עולמם, העדפותיהם וסקרנותם האישית.
התלמידים נעזרו במהלך כתיבת הדרשה בהוריהם (שהעניקו להם מזמנם, מזכרונותיהם ומעולם הערכים שלהם).
התלמידים תיעדו את הרעיונות העולים מהפרשה בבלוגים אישיים.
באמצעות הבלוג הפעילו התלמידים שיקול דעת, חשיבה ביקורתית ויצירתיות בעיצוב הבלוג האישי.
 
 


חקר הפרשה שלי :   מטרות ושלבי החקר . יש להמתין עד שהמצגת תעלה



                     לטופס המשימה פרשה ברשת הקליקו>>>                              
                                  הבלוג, פרשת השבוע ואני...
תלמידים יקרים!
במסגרת שיעורי תקשוב ותרבות ישראל ומורשתו עליכם לבחור פסוק מפרשת השבוע ולהציגו בבלוג האישי.
שלבי העבודה:
א. היכנסו לאתר עיתים123 לפרשת השבוע שלכם ובחרו 3 פסוקים אשר אליהם התחברתם.
ב. היכנסו לקישור "תנ"ך במרשתת" (מופיע בבלוג) וקנו את אחד הפסוקים שבחרתם עפ"י ההנחיות בדף מידע "כיצד קונים פסוק?".
ג. לאחר שקניתם, עליכם להוסיף הסבר לבחירתכם המתייחס לערך "האחריות והמחויבות" ולמלא את פרטיכם.
ד. פתחו את המשימה "פרשה ברשת" עליכם להעתיק את הפסוק  לטופס ולבצע את המשימה . (הטופס נמצא בבלוג "פרשה ברשת" )
תוכלו להיעזר בקישורים הקיימים בבלוג : אתר מקראנט, תל''י.
                                                                          בהנאה ובהצלחה!







4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ברצוני לשבח את דרך עבודתכן עד לכתיבת דרשה אישית בעקבות היכרות עם פרשת השבוע שלכן. ניכר שנהניתן מהתהליך ואני נהנית איתכן מהתוצאה.
שרון

אנונימי אמר/ה...

בתהליך הדרשה למדתי: על עצמי,למדתי לפתוח אתרים וליצור אותם כגון:בלוג ,ג'מייל....
בתהליך הדרשה למדתי על פרשת השבוע שלי,על מקור השם שלי על משפחתי...
אני מאוד נהנתי לעבור את תהליך הדרשה .
שיר

אנונימי אמר/ה...

ברצוני לציין כי מאוד נהניתי לחוות עם שיר את כתיבת הדרשה האישית. זה החזיר אותי אחורה לתקופה שבה אני חגגתי את בת המצווה שלי. אני מרוצה מהתוצאה. חגית אמא של שיר!!!

אנונימי אמר/ה...

שלום רב לכולן,
הרעיון לחבר את בנות המצווה לדרשה הכרוכה בהן הינו מרגש ומיוחד. העמקתן במקורות השונים וניתוח הדרשה מעצים את הבנות ואת הקשר שלהן לדת ישראל.
כל הכבוד!
סיגל (אמא של שילה)