29 במאי 2013

הנושא המרכזי במסגרת לימודי מורשת ותרבות יהודית בכיתה ו' הוא:
 קריאה אקטואלית בפרשת השבוע.

התלמידים קראו קריאה אקטואלית בפרשת השבוע, למדו להתמצא בפרשה ועמדו על ערך האחריות והמחויבות העולים מן הפרשה.

אחד ממוקדי בר/בת המצווה הוא נשיאת דרשה בפני הציבור בענייני פרשת השבוע. דרשה כזו יכולה להשתלב הן בטקס בבית הכנסת והן באירוע חברתי-משפחתי. הדרשה מהווה למעשה, טקס חניכה וכניסה אל עולם המבוגרים ומסמלת תחילתה של מנהיגות אישית. זוהי הזדמנות מיוחדת בה הנער והנערה עומדים בפני הציבור כבוגרים וכשווים, לא כמי שלומד מן המבוגרים, אלא כמי שמלמד אותם.

בתהליך כתיבת הדרשה חשוב היה שהתלמידים, יהיו שותפים מלאים ופעילים לחיבור הדרשה שלהם וכי הדרשה תעסוק בנושאים המעניינים אותם, קשורים לעולמם וקרובים אל ליבם.

כך הדרשה הפכה לפרי יצירתם וביטוי ליכולותיהם ולבגרותם.

במהלך הכתיבה כל תלמיד קרא והבין את פרשת השבוע שלו, זיהה ערכים מרכזיים העולים מהפרשה. התלמידים כתבו דרשה בעקבות הפרשה מתוך עולמם, העדפותיהם וסקרנותם האישית.